torsdag 11 februari 2016

Hedersuppdrag att vara i valberedning

28 oktober 1987 startade Stockaryds samhällsförening med ett årsmöte. Jag fick då förtroendet att ingå i den första styrelsen med Boris Esselwall som ordförande, Laila Sjöstrand som ständig sekreterare och Kurt Salomonsson med flera som ledamöter. Engagemanget i samhällsföreningen ledde för min del så småningom fram till att jag också engagerade mig i politiken. Numera får jag därför inte sitta i styrelsen som förstås ska vara "politiskt och religiöst obunden" men har hedersuppdraget att tillsammans med Lilian Sjöberg Wärn och Lillemor Hultqvist vara valberedning. Väl fungerande samhällsföreningar och byalag är så viktiga för utveckling och gemenskap! Det känns ansvarsfullt att vara med och föreslå styrelsen. Bor du i Stockaryds församling och är intresserad av att vara med så hör av dig till mig! Kom gärna också till årsmötet som är den 22 februari klockan 18.30 i Norregårdsstugan.